Reklama jako taková je v dnešní době velmi známé slovo, které se zmiňuje pořád dokola. Nejvíce ho ale uslyšíte u televize, když lidé říkají větu: „Zase dávají reklamu.“ Lidé většinou ale netuší, proč v televizi ta reklama běží a jaký má smysl. Reklama je forma komunikace, skrze kterou je propagován určitý produkt, firma nebo služba. Nemusí se čistě jednat jen o danou společnost a značku, ale propagují se také typy chování, různé styly oblékání a podobně. Nemusí se tedy jednat nutně o reklamu na pivo, jakou si představíme. Forem reklam máme navíc také mnoho, nejedná se jen o reklamu v televizi, jak si většina lidí představí.
A dnes se na vybrané formy reklamy společně podíváme. Před tím je ale důležité si odpovědět na otázku, kdo se o takové reklamy stará. Jedná se o reklamní agentury. Pokud například potřebujete reklamu v Olomouci, obrátíte se na příslušnou reklamní agenturu. Nejsou to ale jediné možné způsoby, jak takovou reklamu získat. Nejvíce používaná reklama je online reklama. Ta je v online prostředí. Představíme si například reklamu právě v televizi, na webových stránkách, v e-mailové poště a podobně. Tyto reklamy se podle názvu vyznačují tím, že na vás působí online, v online světě, ne fyzicky. Jistě jste si všimli, že na vás na internetu skáčou reklamy v růžku stránky. Všechno to je propagace produktu online formou. Někdy jsou reklamy lákavé, někdy opravdu k něčemu slouží a vy díky nim třeba objevíte fajn slevy a akce.
Někdy jsou to ale reklamy, které vám k ničemu nejsou a spíš jen otravují. Důvod reklam ale není jen čistě ze strany značky, která se chce propagovat. I daný web či televize z něčeho musí žít. Jistě všichni známe nápis „Sponzor pořadu“. Vy se na pořad díváte zdarma, ale je třeba ho odněkud zaplatit. Televize vloží mezi pořad reklamu, kterou si daná značka u televize zaplatí. Kromě online reklam se můžeme setkat i s ostatními typy. Například taková tištěná reklama v časopise nebo novinách či produktová reklama, kdy se firmy snaží o chytlavé balení svých produktů. Mnohdy se i setkáváme s různými soutěžemi, které jsou na obalech vytištěny. Další forma reklamy je influencer marketing, kdy se vybere určitá slavná osobnost a firma si u ní zaplatí propagaci. Influencer o značce pak mluví a propaguje ji před svými sledujícími.